نوارهای نقاله را می ‌توان به صورت مستقل یا در ترکیب با ماشین‌های دیگر استفاده کرد. کار این دستگاه می ‌تواند به سادگی بارگیری کارتون ‌ها به کامیون باشد یا برای مثال به پیچیدگی استفاده در خشک کن ‌های صنعتی. اين كاربردهاست كه قيمت نوار نقاله را متأثر ميكند.

در هر بخشی که میزان تولید و جا به جایی زیاد است می‌توان ازدستگاه نوار نقاله صنعتی استفاده کرد. دستگاه کانوایر در صنعت‌ های مختلفی مثل سیمان، فولاد، صنایع خوراکی و … کاربرد بسیاری دارد و می ‌توان سرعت آن ‌ها را بسته به حجم تولید و جا به جایی تنظیم کرد.

با خريد كانواير و بهره وري از آن می‌ توان هم برای انتقال مواد در سطوح هم سطح استفاده نمود هم برای انتقال مواد در سطوحی که در یک سطح نیستند یعنی برای بالا یا پایین بردن کالاها. پس ‌بالابرها هم در زمره نوارهای نقاله جای می‌ گیرند. در واقع این دستگاه تنها در جا به جایی نیست بلکه گاهی از کانوایر یرای انتقال نیرو و حرکت هم استفاده می‌ شود. از نوار نقاله متحرک هم میتوانید استفاده کنید

نکته ‌ی کاربردی دیگری که باید متذکر شد عدم ثابت بودن مسیر انتقال است. مسیر انتقال همیشه یک خط مستقیم نیست برای مثال کانوایر‌ای به نام مدولار داریم که با نصب قطعات آن می ‌توان مسیر انتقال زاویه دار و خمیده ایجاد کرد.

انواع مختلف کانوایر

نوارهای نقاله قابل طراحی برای هر نوع کاربردی هستند و انعطاف پذیری در تولید این محصولات بالا است. قسمت‌ های اصلی دستگاه کانوایر درایو یا موتور، قالب کلی و فرم ، درام و رولینگ یا تسمه هستند.

برای دیدن تنوع تسمه های فنی برای دستگاه های بسته بندی و خرید تسمه نقاله از محصولات درنا صنعت برتر دیدن فرمایید.

کانوایرها را می ‌توان با توجه به ظاهر، جنس و کاربردشان دسته‌ بندی کرد.
از نظر جنس، می‌تواند از جنس زنجیر، PVC یا برزنت باشد. کانوایرها از لحاظ ظاهری هم تنوع بالایی دارند: کانوایر بازوئی، زنجیری، ناودانی، قرقره‌ای، غلتکی، پیچشی، بکسلی … .

همینطور این دستگاه های را می ‌توان با توجه به نوع انتقال مواد به دو نوع ساده و عاج دار تقسیم کرد که نوع ساده ی آن برای انتقال هر ماده ‌ای در سطح یکسان کاربرد دارند و نوع عاج دار در انتقال کالاها با شیب یا زاویه کاربرد دارد؛ بديهي است كه قيمت كانوايرهای ذكر شده متفاوت است.
به طور کلی نوارهای نقاله را بر حسب کاربردشان می‌توانیم به سه دسته زیر تقسیم کنیم:

  • نوار نقاله بارگیری
  • کانوایر بالابر
  • نوار نقاله دستچین

انواع نوار نقاله بارگیری شامل چه مواردی می‌شود؟

نوار نقاله بارگیری دارای انواع مختلفی است از جمله:

1) نوار نقاله بارگیری یک تکه مستقیم: این نوع با کارکرد دو جهته دارای طول 4 تا 20 متر و عرض 50،60،80 و 100 سانتیمتر طراحی شده و در امکان صنعتی کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنظیم لیفتینگ و بالابری این دستگاه به‌صورت برقی انجام می‌شود. این نوار نقاله دارای دو مدل ثابت و متحرک است که بنا به سفارش مشتری تولید می‌شود.
2) نوار نقاله بارگیری دو تکه: این نوع از کانوایر‌ها به‌صورت دو تکه طراحی شده‌اند که در انتهای آن‌ها قسمتی از دستگاه صاف و افقی می‌شود و می‌تواند به میزان قابل‌توجهی عملیات بارگیری و تخلیه را آسان‌تر کند.
3) نوار نقاله بارگیری سه تکه دم‌ دار: این نوع نوار نقاله همانند دو مدل قبلی طراحی شده، با این تفاوت که در ابتدای دستگاه، جهت تغذیه بار یا تحویل آن، قسمت یک متری در نظر گرفته شده است تا عملیات لودینگ و آن‌لودینگ آسان و تکمیل شود.

در هنگام خرید نوار نقاله بارگیری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید نوار نقاله بارگیری را دارید، برای انتخاب بهترین محصول لازم است به موارد زیر توجه کنید:

  • نوع نوار نقاله بارگیری
  • مقاوم بودن تسمه نقاله در برابر حرارت، خوردگی، تماس با روغن‌های مختلف و نیروی زیاد
  • جنس نوار نقاله بارگیری
  • ابعاد و عرض نوار نقاله بارگیری
  • قیمت نوار نقاله بارگیری
  • برند شرکت سازنده

در صورت اطلاع از قیمت نوار نقاله بارگیری و قیمت تسمه نقاله بارگیری می‌توانید به فروشگاه اینترنتی درنا صنعت برتر مراجعه نمایید.

 

در ادامه کمی بیشتر با ویژگی بعضی از انواع نوارهای نقاله آشنا می‌ شویم.

کانوایر سطح شیب دار

قيمت كانواير سطح شيب دار پايين بوده و برای ارتباط بین دو بخش یک مرکز مورد استفاده قرار می ‌گیرند و کاربردشان در مراکز حمل و نقلی مثل فرودگاه‌ها است. از ایراد این نوع نوارها می‌توان به دشواری کنترل موقعیت وسایل اشاره کرد.

کانوایر چرخ دار

کانوایرهای چرخ دار بار را با استفاده از یک سری چرخ که بر روی یک محور نصب شده جا به جا می ‌کنند. گستره‌ی حرکت گرانشی این نوع به وزن بار بستگی دارد و در کارهای سبک کاربرد دارد، انعطاف پذیر است و قابلیت ارتقاء هم دارد. ضمن اینکه خريد كانواير چرخ دار نسبت به نوع غلتکی مقرون به صرفه ‌تر هستند.

کانوایر غلتکی

کانوایر غلتکی می ‌تواند از نوع قدرت گرفته یا ثقلی باشد و موادی که با آن جا به جا می ‌شوند باید از نوع سخت باشند. برای جا به جایی کوچکترین محموله ‌ها به حداقل سه غلتک نیاز است و غلتک‌های تک استوانه ‌ای برای حفظ جهت بار کاربرد دارند.

کانوایر غلتکی ثقلی نوعی از کانوایر چرخ دار است و برای کارهای سنگین و معمولاً انبار کردن بار از آن استفاده می ‌شود.
در این دستگاه غلتکی قدرت گرفته چرخ دنده‌ ها از نوع تسمه یا زنجیر هستند و کاربردشان برای انتقال مواد حساس بوده و برای انبار کردن، مخلوط کردن یا سورتینگ از آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع از نوارها برای سطوح شیب دار دارای محدودیت هستند.

نوار نقاله بالابر:

نوار نقاله بالابر بسیار شبیه نوار نقاله pvc است و این امکان را فراهم می‌کند تا شما بتوانید به‌راحتی مواد و کالای مورد نظر خود را به ارتفاع بالاتری از سطح زمین منتقل کنید. این مدل نوار نقاله‌ها در دو حالت متحرک و ثابت طراحی می‌شوند که نوع متحرک آن‌ها دارای قابلیت جابه‌جایی بوده و می‌توان به سادگی آن را در تمامی نقاط محیط کاری جا به‌ جا کرد.

علاوه بر این امکان تغییر در ارتفاع و شیب این مدل نوار نقاله وجود داشته تا بتوان آن را با موقعیت مکان‌های مختلف همخوانی و هماهنگ نمود. درصورتی‌ک ه شما می‌خواهید این محصول را خریداری نمایید، لازم است بدانید که قیمت نوار نقاله بالابر به نوع برند شرکت سازنده و شرایط بازار بستگی داشته و علاوه بر آن اندازه و ابعاد دستگاه، هزینه‌های تولید و عرضه آن هم باعث می‌شود تا قیمت این محصول گران یا ارزان باشد.

کانوایر زنجیر دار

این نوع از نوارهای نقاله از یک یا چند زنجیر تشکیل شده که به صورت پی در پی در حال چرخیدن هستند. با استفاده از این نوار، جا به جایی بارها به صورت مستقیم انجام می ‌شوند و به خاطر موازی بودن زنجیرها مناسب برای حمل پالت‌ ها هستند. در نتيجه خريد نوار نقاله زنجير دار ميتواند انتخاب خوبي براي شما باشد.

کانوایر صفحه ‌ای

صفحه‌ های کانوایر صفحه ‌ای جدا از هم هستند که با زنجیری به هم متصل شده ‌اند. از مزیت‌ های این دستگاه، حفظ موقعیت بار است و برای انتقال بارهای سنگین بسیار مناسب است. نوع شیبدار آن برای سورتینگ مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

شرکت درنا صنعت برتر پروسه خرید نوار نقاله صنعتی را برایتان آسان خواهد کرد. ما برای راهنمایی شما در اين مسیر موارد زیر را بررسی می ‌کنیم:

محصول شما چیست؟ آیا قطعه‌های متحرک، ذخیره‌ی آن‌ها، ترتیب آن‌ها و … مشخص شده است.
محدویت‌ ها چیست؟ فضای مورد نظر برای این دستگاه چقدر است؟ کجا باید قرار بگیرد؟
کانوایر سقفی برای شما کاربرد دارد یا زمینی؟
نیاز به دستگاهی مجهز و سنسور دار است یا نوع ساده لاستیکی یا غلتکی برای کار شما کافی است؟
چه سرعتی در انتقال مد نظرتان است؟

قیمت نوار نقاله  صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

درصورتی‌که قصد خرید نوار نقاله صنعتی را دارید، بهتر است بدانید عوامل مختلفی بر روی قیمت این محصول تأثیر‌گذار هستند از جمله:

قیمت نوار نقاله با توجه به نوع و کارآیی آن و همینطور خدماتی که به شما ارائه می‌کند متفاوت خواهد بود. هزينه لازم براي خريد کانوایر در بازار تنوع زیادی دارد زیرا نوارهای نقاله در عوامل مختلفی با هم فرق دارند که این عوامل برکیفیتشان تأثیر می‌ گذارد. عواملی که می‌تواند در قیمت کانوایر مؤثر باشند به شرح زیر هستند:

  • نوع نوار نقاله صنعتی
  • جنس مواد اولیه و کیفیت متریالی که در ساخت نوار نقاله صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نوع کاربرد و استفاده از محصول
  • هزینه تولید و ساخت قطعات
  • نیروی کششی این نوع نوار نقاله که از جمله مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر روی قیمت نقاله صنعتی است. باتوجه‌به اینکه قدرت کشسانی نوار نقاله بر اساس نیوتن بر میلیمتر اندازه‌گیری می‌شود؛ بنابراین هرچه این عدد بالاتر باشد، قیمت نوار نقاله بیشتر خواهد شد.
  • نوع پوشش لاستیکی قسمت بالای نوار نقاله که باتوجه‌به مقاومتی که در برابر گرما، حرارت، روغن، سایش و … دارد، مشخص می‌شود.
  • برند شرکت سازنده نوار نقاله و مدت زمان گارانتی محصول
  • میزان عرضه و تقاضای بازار

 

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی درنا صنعت برتر علاوه بر مشاهده مدل‌های مختلف نوار نقاله صنعتی از قیمت این محصول هم مطلع شوید و در صورت انتخاب نمونه مورد نظر، اقدام به ثبت سفارش آن دهید.

هر قدر کار شما ساده ‌تر باشد، دستگاه نوار نقاله انتخابی شما ساده‌تر و در نتیجه قیمت این دستگاه کمتر خواهد بود اما به همان نسبت هر قدر کار شما پیچیده‌ تر و گسترده‌ تر باشد، نوار نقاله‌ای که انتخاب می‌کنید مجهزتر و در نتیجه قیمت کانوایر بیشتر خواهد بود. همانطور که گفته شد برای طراحی، ایجاد یا خرید کانوایر باید محصول‌ های مورد انتقال، وزن و ابعادشان را بررسی کرد. مشخص کردن نقطه ‌ی شروع و پایان نوار نقاله هم در انتخاب و خرید نوار نقاله مناسب مؤثر است.

در فرآيند انواع خرید نوار نقاله باید دقت داشته باشید که چه کاربردی از آن مد نظر شما است و با توجه به نیاز، کار و بودجه ‌ی خود اقدام به خرید نوار نقاله کنید.

 

 

برخی از سوالات رایج:

قیمت کانوایر بر چه اساسی تعیین می شود؟

قیمت نوار نقاله با توجه به نوع و کارآیی آن و همینطور خدماتی که به شما ارائه می‌کند متفاوت خواهد بود. هزينه لازم براي خريد کانوایر در بازار تنوع زیادی دارد زیرا نوارهای نقاله در عوامل مختلفی با هم فرق دارند که این عوامل برکیفیتشان تأثیر می‌ گذارد.

چه نکاتی را هنگام خرید نوار نقاله باید رعایت کرد؟

برای طراحی، ایجاد یا خرید کانوایر باید محصول‌ های مورد انتقال، وزن و ابعادشان را بررسی کرد. مشخص کردن نقطه ‌ی شروع و پایان نوار نقاله هم در انتخاب و خرید نوار نقاله مناسب مؤثر است. در فرآيند انواع خرید نوار نقاله باید دقت داشته باشید که چه کاربردی از آن مد نظر شما است و با توجه به نیاز، کار و بودجه ‌ی خود اقدام به خرید نوار نقاله کنید.