همیشه برای خرید یک کالا یا محصول باید درباره مشخصات فنی، نحوه ساخت و مرجع سازنده اطلاعاتی در دست داشت تا پس از بررسی این موارد و آنالیز قیمت‌های موجود در بازار نسبت به خرید آن اقدام کرد. در اینجا قصد داریم با بیان مشخصات فنی، نحوه ساخت، انواع و موارد کاربرد و قیمت تسمه نقاله گامی مؤثر در جهت خرید تسمه نقاله برداریم.

شایان ذکر است که هیچ وقت نمی‌توان با عدم آشنایی از یک محصول آن را خریداری کرد. از این رو در صورت خرید ناآگاهانه مطمئناً کالای موردنظر با معیارهای مدنظر شما مطابقت نخواهد داشت. به عبارت دیگر می‌ توان گفت منشأ اصلی نارضایتی افراد از خرید یک کالا، عدم آگاهی آنها از محصول خریداری شده است.

در هنگام خرید تسمه نقاله دانستن چه نکاتی لازم و ضروری است؟

با توجه‌ به اینکه بزرگ‌ ترین مشکل کارخانه‌ های شن و ماسه، گچ و سیمان، شیشه و … خرید تسمه نقاله مناسب است، لذا برای انتخاب یک محصول باکیفیت بالا، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • توجه به سایز و ابعاد غلطک نوار نقاله؛ قبل از مراجعه به شرکت‌ های فروش تمسه نقاله و انتخاب محصول مناسب، باید سایز غلطک نوار نقاله مورد نظر خود را بدانید، مثلاً اگر قطر غلطک نوار نقاله شما بالای 30 سانتیمتر است، تسمه نقاله با ضخامت 5 میلیمتر مناسب آن بوده و باید این نمونه خریداری شود، اما اگر قطر غلطک نوار نقاله شما بزرگ‌ تر از این مقدار است، باید به سراغ خرید تسمه‌های نقاله با ضخامت بالاتر بروید.
  • توجه به عرض غلطک نوار نقاله؛ نکته دیگر در هنگام خرید تسمه‌ های نقاله این است که عرض رولیک یا همان غلطک را در نظر بگیرید، به این صورت که تسمه باید در حدود 5 سانتیمتر کوچک‌تر از غلطک نوار نقاله باشد.
  • توجه به قدرت تسمه نقاله؛ درصورتی‌ که فشار روی تسمه نقاله از نظر طول زیاد است، حتماً به سراغ خرید تسمه‌ های نقاله سیمی بروید و از آنها استفاده نمایید.
  • توجه به برند شرکت سازنده تسمه نقاله؛ سعی کنید از برندهای معتبر و معروف داخلی یا خارجی تسمه نقاله را خریداری نمایید؛ چراکه محصولات آنها از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

«نکته قابل توجه اینکه در هنگام خرید تسمه نقاله دقت کنید تا سیستم نوار نقاله قابلیت تنظیم یا به اصطلاح رگلاژ داشته باشد. چراکه به‌ مرورزمان و با کارکرد مستمر تسمه نقاله از حالت اولیه خارج شده و نیاز به تنظیم مجدد دارد.»

انواع تسمه نقاله

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم با توجه به نوع کاربرد و میزان استفاده، تسمه نقاله‌ ها در انواع و ابعاد مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. به طور کلی انواع تسمه نقاله عبارت‌اند از:

  • تسمه‌ های نقاله EP یا منجید دار
  • تسمه‌ های نقاله سیم دار
  • تسمه‌ های نقاله الواتوری
  • تسمه‌ های نقاله باکت دار
  • تسمه‌ های نقاله آرامیدی
  • تسمه‌ های نقاله لوله‌ ای
  • تسمه‌ های نقاله شورون آج‌ دار
  • تسمه‌ های نقاله یک لایه
  • تسمه نقاله اسپیرال
  • تسمه نقاله بسته بندی

از میان مدل‌ های فوق، تسمه نقاله منجید دار یکی از پرکاربردترین تسمه‌ های موجود در بازار است. این محصول از یک یا چند لایه منجید (کرکس) تشکیل شده است.

در برخی از صنایع به دلیل مقاومت کششی بالا، برای جابه‌ جایی در خطوط طولانی به جای تسمه‌ های EP از تسمه نقاله استیل کورد استفاده می‌ شود. این تسمه نقاله با استحکام و مقاومت بالا در اکثر صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

قیمت تسمه نقاله pvc به چه عواملی بستگی دارد؟

درصورتی‌ که قصد خرید تسمه نقاله pvc را دارید، بهتر است بدانید که قیمت این محصول به عوامل مختلفی از جمله ضخامت، رنگ، عرض، مقاومت، کاربرد این نوع تسمه و همچنین اینکه لایه‌ های رو و پشت تسمه نقاله pvc از چه جنسی تشکیل شده است، بستگی دارد. مثلاً قیمت تسمه نقاله پی‌ وی‌ سی که دو طرف آن از جنس pvc بوده و دارای عرض 10 سانتیمتر و ضخامت 1 میلیمتر است، با قیمت تسمه نقاله پی‌ وی‌ سی که دارای همین عرض و ضخامت بوده اما لایه رویی آن از جنس pvc و لایه زیرین آن از جنس پلی‌استر است، متفاوت خواهد بود.

برای خرید نوار نقاله از بقیه محصولات شرکت درنا صنعت دیدن فرمایید.

قیمت تسمه نقاله

اوضاع نابسامان اقتصادی و نوسانات ارز سبب شده تا اجزای سازنده تسمه نقاله با قیمت‌های متفاوتی در بازار به فروش برسند. از این رو نمی‌توان برای قیمت تسمه نوار نقاله یک میزان ثابت و مشخص تعیین کرد؛ لذا باید با مراجعه مستمر به مبادی فروش یا سایت‌های اینترنتی برای خرید تسمه نقاله اقدام کرد. البته به یاد داشته باشید ابعاد و اندازه تسمه نقاله و همچنین کیفیت اجزای سازنده آن تأثیر بسزایی در قیمت این محصول کاربردی دارد.

خرید اینترنتی تسمه نقاله پلاستیکی

اگر قصد دارید تسمه نقاله پلاستیکی را به‌ صورت اینترنتی خریداری نمایید، حتماً این موارد را در نظر بگیرید:

  • انتخاب اندازه و ابعاد مناسب برای تسمه
  • داشتن قابلیت شستشوی سریع با امکان دفع آب
  • امکان تغییر قطعات در صورت آسیب‌ دیدگی و ایجاد ضربه
  • داشتن قیمت مناسب
  • مراجعه به وب‌سایت‌های اینترنتی معتبر و به‌ نامی همچون فروشگاه اینترنتی درنا صنعت برتر

برخی از سوالات رایج:

موقع خرید تسمه نقاله به چه نکته ای باید توجه کرد؟

نکته قابل توجه اینکه در هنگام خرید تسمه نقاله دقت کنید تا سیستم نوار نقاله قابلیت تنظیم یا به اصطلاح رگلاژ داشته باشد. چراکه به‌ مرورزمان و با کارکرد مستمر تسمه نقاله از حالت اولیه خارج شده و نیاز به تنظیم مجدد دارد

قیمت تسمه نقاله بر چه اساسی تعیین می شود؟

برای قیمت تسمه نقاله یک میزان ثابت و مشخص تعیین کرد؛ لذا باید با مراجعه مستمر به مبادی فروش یا سایت‌های اینترنتی برای خرید تسمه نقاله اقدام کرد. البته به یاد داشته باشید ابعاد و اندازه تسمه نقاله و همچنین کیفیت اجزای سازنده آن تأثیر بسزایی در قیمت این محصول کاربردی دارد.