amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:55px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ p.acss9ebb7{text-align:justify;}h2.acss9ebb7{text-align:justify;}ol.acss9ebb7{text-align:justify;} .ampforwp_wc_shortcode{margin-top: 0;padding:0;display:inline-block;width: 100%;} .ampforwp_wc_shortcode li{position: relative;width:29%; font-size:12px; line-height: 1; float: left;list-style-type: none;margin:2%;} .ampforwp_wc_shortcode .onsale{position: absolute;top: 0;right: 0;background: #ddd;padding: 7px;font-size: 12px;} .single-post .ampforwp_wc_shortcode li amp-img{margin:0} .ampforwp-wc-title{margin: 8px 0px 10px 0px;font-size: 13px;} .ampforwp-wc-price{color:#444} .wc_widgettitle{text-align:center;margin-bottom: 0px;} .ampforwp-wc-price, .ampforwp_wc_star_rating{float:left;margin-right: 10px;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Categories: مقالات

آموزش ساخت نوار نقاله + نکات طراحی و ساخت کانوایر

نوار نقاله‌ ها سیستم‌ های کارآمدی هستند که کار انتقال مواد را بر عهده دارند. یک سیستم نوار نقاله در ساده‌ ترین شکل ممکن، از یک جفت غلتک ساده که به یکی از آن‌ها موتور محرکه سیستم وصل می‌شود و یک تسمه که مواد انتقالی بر روی آن قرار می‌گیرند تشکیل شده است. طراحی و ساخت نوار نقاله یکی از موضاعاتی است که امروزه بسیار مورد توجه می‌باشد، نوار نقاله‌ ها امکان حمل و نقل آسان را برای صنایع مختلف فراهم کرده است.

این وسیله پر کاربرد در صنعت‌ های مختلف، چه بزرگ مانند کارخانه‌های صنعتی، پتروشیمی‌ها و. . چه در فروشگاه‌ های کوچک برای جابه‌ جایی مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. جابه جایی کالا به وسیله‌ ی نوار نقاله بسیار ایمن‌ تر، ارزان‌ تر و سریع‌ تر از انتقال به وسیله‌ ی نیرو‌های انسانی می‌باشد. نوار نقاله را معمولاً با نام تسمه نقاله، کانوایر تمسه‌ ای می‌شناسند. در ادمه قصد داریم تا شما را با طراحی و ساخت این محصول پرکاربرد در صنعت بیشتر آشنا کنیم.

ساخت نوار نقاله:

ساختمان یک نوار نقاله از چند جز اصلی و فرعی تشکیل شده است، اجزای تشکیل‌دهنده هر نوار نقاله عبارت‌اند از:

  1. نوار (تسمه یا بلت)
  2. درام‌ها (غلتک)
  3. تجهیزات محرک نوار نقاله‌ها (الکترو موتور‌ها)
  4. رولیک‌ها

شما برای طراحی و ساخت کانوایر نیاز به آموزش تخصصی توسط تیم متخصص را دارید، شرکت‌های مختلفی وجود دارد که به شما آموزش ساخت نوار نقاله را ارائه می‌دهند و با گذراندان این دوره‌ها شما می‌توانید نسبت به طراحی ساخت نوار نقاله اقدام کنید. بسیاری از شرکت‌ها قبل از ساخت یک نوار نقاله ابتدا یک نقشه و طرحی سه بعدی از کل سیستم ارائه می‌دهد، در صورت وجود هرگونه نقصی در طراحی با کمک این روش می‌توان آن را رفع کرد. نقشه و طرح سه‌ بعدی لازمه هر سیستم نوار نقاله قبل از تولید می‌باشد.

پس از بر طرف کردن نقص‌های طراحی و تأیید آن توسط مهندسین، شروع به ساخت نوار نقاله در کارگاه می‌کنند. در کارگاه‌ها قطعات مختلف نوار نقاله که در بالا به آن اشاره کردیم دقیق و حساب شده در کنار یکدیگر قرار می‌دهند، بعد از تأیید مهندس فنی و ناظر و تأیید نوار نقاله ساخته شده نوار نقاله را به مشتری تحویل می‌دهند. ما در زیر به شما آموزش ساخت نوار نقاله را به صورت نظری برای شما شرح می‌دهیم.

اگر می‌ خواهید یک نوار نقاله بسازید باید دقت داشته باشید که تسمه نوار نقاله اصلی‌ ترین قسمت برای انتقال مواد از نقطه‌ ای به نقطه دیگر می‌باشند. جنس نوار نقاله را می‌توان از لاستیک تقویت شده به وسیله الیاف، زنجیر، توری و … انتخاب کرد. لازم به ذکر است در انتخاب تسمه نوار نقاله باید بسیار هوشمند عمل کرد و به نکاتی مانند دمای محیط کار، دمای مواد انتقالی، وزن مواد، جنس و ساختار مواد شیمیایی و … توجه کرد. انتخاب تسمه نقاله نامناسب باعث‌فرسایش و کاهش راندمان نوار نقاله ما می‌شود.

بعد از انتخاب تسمه نوار نقاله با در نظر گرفتن تمامی نکات بالا نوبت به انتخاب درام یا توپی می‌رسد. در سیستم نوار نقاله تسمه در ابتدا و انتها به یک درام متصل است. حداقل دو درام در هر سیستم نوار نقاله وجود دارد، درام ابتدایی که به آن درام محرک و به درام انتهایی درام متحرک نیز گفته می‌شود. درام محرک به نیرو محرکه سیستم نوار نقاله وصل می‌شود، درام متحرک به صورت هرزگرد در سیستم به حرکت در می‌آید.

در بازار درام‌ها مختلفی مختلفی وجود دارد که بسته به نیاز و نوع طراحی نوار نقاله ما می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. می‌توان هنگام معرفی برخی از درام‌ های موجود در بازار به درام‌های:

درام محرکه  – درام برگشت – درام تغییر جهت – درام هرزگرد و. . اشاره کرد، یک سیستم نوار نقاله حداقل از دو درام تشکیل شده باشد ولی در برخی از نوار نقاله‌ها بسته به طراحی و کاربرد ممکن است از دو درام یا بیشتر استفاده کرد.

اکنون تا حدودی به طراحی ساخت نوار نقاله آشنا گردیده‌اید. پس از انتخاب تسمه و درام در فواصل بین دو درام برای هدایت تسمه در مسیر درست از اجزائی استفاده می‌شود که به آن رولیک گفته می‌شود. رولیک‌ها برای هدایت تسمه نوار نقاله در مسیر مشخص به کار می‌آیند. برای انتقال مواد فله‌ ای مانند سنگ ریزه‌ ها، گراول و. . استفاده از رولیک‌های روکش پلاستیکی واجب است اما برای انتقال مواد بسته‌ بندی و سبک می‌توان از صفحات فلزی بدون رولیک کمک گرفت. رولیک‌ها در ابعداد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

بعد از انتخاب و مشخص نمودن قطعات بالا و طراحی نوار نقاله خود متناسب با محیط، نوبت به انتخاب الکترو موتور جهت تأمین نیرو محرکه سیستم خود می‌ باشد. دقت داشته باشید، در انتخاب الکترو موتور تمامی جوانب کار را در نظر بگیرید زیرا الکترو موتور است که در نهایت باعث حرکت دستگاه و در نتیجه عمل انتقال مواد از نقطه‌ ای به نقطه دیگر انجام می‌دهد. هنگام طراحی و ساخت کانوایر یک نکته بسیار مهم وجود دارد، مادامی که می‌ خواهید از نوار نقاله شیب‌دار استفاده کنیم باید از یک بک استپ در سیستم خود استفاده نمایید تا در زمان قطعی برق یا مشکل در الکترو موتور مانع از حرکت نوار نقاله رو به پایین شود.

بعد از اینکه تمامی اجزای سیستم نوار نقاله خود را مشخص کردید، نیاز به یک شاسی برای سوار کردن هر یک از قطعات بر روی آن دارید. شاسی‌ها از مواد مختلفی مانند تیر آهن، قوطی و … بر حسب نیاز شما ساخته می‌شوند.

مهمترین دلیل استفاده از نوار نقاله‌ها تقویت کار انسان‌ها برای جابه‌جایی مواد می‌باشد. اینکه یک نوار نقاله چگونه کار می‌ کند؟ که ما پیشنهاد میکنیم مقاله روش کار نوار نقاله  را مطالعه کنید که با روش کار این وسیله اشنا شوید

ساخت نوار نقاله فلزی:

طبعیتا فرآیند ساخت نوار نقاله‌ های فلزی بسیار سخت است و معمولاً این نوار نقاله‌ها در کارخانه‌ها و کارگاه‌ های تخصصی تولید و عرضه می‌شوند. نوار نقاله‌ های فلزی از ضخامت بسیار بالایی برخوردار بوده‌ اند که قابلیت تحل وزن‌ها بسیار بالا را دارند. این دسته از نوار نقاله‌ها معمولاً در کارخانه‌ های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوار نقاله‌ های فلزی معمولاً به دو نمونه آلومینیومی و استیل تقسیم کرد. بافت تسمه نوار نقاله‌ های فلزی بسته به شرایط و نوع ماده‌ ای که می‌خواهند جابه‌ جا کنند متفاوت است.

در ایران هم شرکت‌ های بسیار معتبری برای ارائه ساخت نوار نقاله و خدمات نوار نقاله‌ها وجود دارد، این شرکت‌ ها می‌ توان انواع نوار نقاله متناسب با کار خود را به راحتی پیدا کنید. یکی از شرکت‌ های که خدمات انواع نوار نقاله را با قیمت مناسب به شما عرضه می‌کند، شرکت درنا صنعت برتر می‌باشد، این شرکت با مدیریت مهرداد حبیبی به همراهی کادر بسیار با تجربه خدمات انواع نوار نقاله و قطعات جانبی را به قیمت نوار نقاله مناسب و تضمینی در اختیار شما همراهان عزیز قرار می‌دهد. در صورتی که می‌ خواهید از خدمات ساخت نوار نقاله توسط این شرکت بهره‌ مند شوید لطفاً با شماره تماس 09121275475 – 02188840732 تماس حاصل قرمائید.

View Comments

  • سلام ممنون مطالب در خرید نوار نقاله کمک زیادی کرد

Recent Posts

  • مقالات

0 تا 100 روش کار نوار نقاله + نکات مهم در هنگام کار

شاید بسیاری از مردم با شنیدن اسم نوار نقاله هیچ دیدی نسبت به این وسیله…

2 سال ago
  • مقالات

تسمه نقاله چگونه کار می‌ کند؟ + عکس و ویدیو

تسمه نقاله یا نوار نقاله که بعضا با نام‌های همچون نوار کانوایر و تسمه کانوایر…

2 سال ago
  • مقالات

0 تا 100 تسمه نقاله چیست؟ + انواع تسمه نوار نقاله

تسمه نوار نقاله یکی از وسایل کاربردی در صنایع به شمار می‌رود. اکثر شما عزیزان…

3 سال ago
  • مقالات

0 تا 100 انواع تسمه صنعتی + کاربرد تسمه چیست؟

تسمه‌ ها یکی از قطعات پرکاربرد و از بخش‌های اصلی ماشین‌ آلات، دستگاه‌ های صنعتی…

3 سال ago
  • مقالات

تسمه نوار نقاله pvc چیست؟ انواع نوار نقاله پی وی سی + قیمت تسمه نقاله pvc

تسمه نوار نقاله pvc یکی از پرکاربردترین تسمه نقاله‌ های موجود در بازار است. به…

3 سال ago
  • مقالات

0 تا 100 نوار نقاله چیست؟ بهترین انواع نوار نقاله + با کیفیت‌ ترین کانوایر

در این مقاله قصد داریم درباره محصولی به نام نوار نقاله صحبت کنیم. انواع نوار…

3 سال ago